ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

torsdag 20 oktober 2011

Tankat må-bra-energi

Har legat nu på morgonen och gosat med lilla J i soffan. Nära, nära har vi kramats under täcket och det värmer i mitt inre. Nyss försökte hon säga nåt, tog ur nappen och hörde att hon sa bulle. Jag brukar säga Gullebulle till henne och förstod tillslut att det var det hon sa.

Åkte aldrig iväg igårkväll. Det har varit så mycket sista veckan och igår blev det bara för jobbigt. Det luktar fortfarande i lägenheten. Ska vädra mer idag och så får vi se om Bostaden kan göra nåt. Men idag är en ny dag, igår blev det som det blev och nu är det gjort. Det enda jag jan göra är att ta nya tag idag!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt! :)

    Helt rätt inställning du har. Det är svårt att se saker från den positiva sidan, lätt att man hamnar i en ond cirkel.. speciellt när det gäller tankar. Men att du tänker "Det enda jag kan göra är att ta nya tag idag!" är ett bra tecken. Jag håller på dig!!

    SvaraRadera
  2. Micaela, du är så bra på kommentera och det gör mig så glad:)

    Ja, vad ska man göra.. Även om jag inte tror mig själv alltid då jag tänker "Nu tar jag nya tag", så kan jag ju försöka iallafall. Och försöka göra något annorlunda än igår. Men ringde ju psykologen också, eftersom jag visste att jag grävde ner mig för mycket igår! Stor Kram

    SvaraRadera