ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

tisdag 25 oktober 2011

Nej, då tänker jag inte fortsätta med medicinen...





Jag håller på få en finne på hakan. Trivialt tänker säkert ni. Men inte jag... Jag har inte haft en finne i ansiktet i hela mitt liv, ärligt. Små pormaskar har jag väl haft, men inte finnar. Den har precis börjat komma märkte jag nu ikväll och gör skitont. Och ser den ut såhär då jag precis kände den, ja hur ska det då bli sen?


Kanske är det övergående, men annars så.. Vissa verkar få problem med acne av Concerta. Jag kommer isåfall vilja byta läkemedel. Dumt kanske någon tänker, om det hjälper min koncentration.. Men inte jag. Jag tycker redan att alla ser just mig då jag vistas bland människor (även om jag förstått nu, att det beror på att jag registrerar allt). Å andra sidan.. jag känner ju att jag missade en hel del av min tonår eftersom jag mådde så dåligt, så kanske jag får uppleva tonåren igen då. Fast tonårens baksida... Den som lever får se!

2 kommentarer:

  1. Senast igår fick jag också en sådan! Dock vet jag inte riktigt om det är medicinen, tror det dels ibland kan vara sminket men främst tror jag det är mjölken.. jag tål ju inte det. Min sambo tål inte heller mjölk och när han var mindre fick han likadant fast på låren.

    För mig blir det som inte en finne, även om det känns så. Igår kände jag den på kvällen men idag är den borta. :) Det är mer som ett utslag har jag märkt. Hoppas det är så för dig med, att det inte bara beror på medicinen!

    SvaraRadera
  2. Jag tål inte heller mjölk, men har aldrig haft problem med det förut. Vi får se vad det blir av det. Jag hoppas inte det är medicinen. Kram

    SvaraRadera