ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

tisdag 15 mars 2011

Kalla mig strulig...

Eller vad som helst. Men ikväll står jag åter utan min medicin. I fredags ringde psykologen och kom då på att påminna henne om att jag behöver recept på lamotrigin. Hon sa att det tar vi på måndag slipper du betala extra eftersom du då har besök hos mig. Jag bad henne påminna mig då och skrev själv en anteckning på mitt larm. Måndagen kom, alarmet ljöd och jag trckte bort det utan att se anteckningen eftersom jag alltid har alarm då jag ska dit. Det glömdes bort under besöket och imorse stod jag utan medicin, förutom en halv dos i skåpet som jag grävde fram. Mejlade psykologen och avvaktade. Kl 15 ringde jag akutpsyk och bad de skriva ut. Nu halv åtta kom jag på det och åkte iväg men inget recept fanns. Åkte därifrån för att åter ringa akutpsyk och förklara. Fick åtminstone nu prata direkt med en läkare så jag kan hämta ut det imorgon på morgonen.

Jag känner mest, suck. Över mig själv och även detta jagande. Hade tänkt ta halva dosen ikväll, men nu blir det inte så. Lät saken bero idag eftersom jag förstår att annat måste göras. Men nästa gång kommer jag strunta i extraavgiften och ta ut det direkt. Alternativt ringa akutpsyk direkt. Varför kam det inte bara skrivas ut mer medicin direkt så man inte behöver förnya och förnya. Mitt propavan måste hämtas ut väldigt ofta. Jag undrade varför och tydligen för det kan vara tillvänjande. Även fast det står i FASS att det inte är det. Och visst kan man väl skriva ut medicin och sen har Apoteket en spärr så det inte kan hämtas för tätt.

Suckar lite till och sen känner jag mest att jag inte orkar bry mig. Vill verkligen sköta medicineringen och även få i mig hela dagens dos. Finns det inte imorgon blir jag tokig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar