ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

onsdag 16 mars 2011

Vad händer då...

... man vet att man måste kliva upp för att åka på apoteket och hämta ut medicin på morgonen. Jo, då tar man sig inte upp och sover till 12. Igår tog jag halv dos lamictal och blev less över att medicinen inte fanns på apoteket och jag fick jaga för att få ett recept. Detta resulterar att jag blir jävligt less och rutinen är bruten och då skiter man blanka fan i att orka sig upp för att hämta den. Och äter godis till frukost.

Vad händer då jag kommer på apoteket då? Jodå, medicinen finns. Men de har skrivit ut 50 mg:s tabletter, trots att jag upprepat flera gånger att jag äter 100 mg och ska på lördag öka till 200 mg. Vilket betyder att medicinen nu räcker i 13 dagar och jag har fått betala mer pengar än jag behöver. Jag kanske dessutom kommer få öka ännu mer och ja, då kan man ju räkna ut att den inte räcker särskilt länge. Så nu är jag ännu mer less. Jag har för tre personen igår förklarat att jag tog halv dos för jag inte hade mer och hade tänkt ta en halv dos på kvällen för att jag var tvungen. Men la vikten vid att jag äter 100 mg och SKA öka. Fattar dom inget? Hela dagen är nu helt jävla i obalans och jag skiter fullständigt i den jävla morgonplaneringen eftersom det nu är mitt i dagen. Jag tänker inte syssla med nåt tråkigt skit idag. Jag gör som jag vill bara jag faktiskt gör nåt. Så nu ödslar jag inte mer energi på det heller. Nu ringer jag mina barn istället, mina guldkorn!

1 kommentar:

  1. Hej.
    har hittat hit via Catharina.
    Ja ghar själv barn med ADHD och hon skriver så otroligt bra...
    Jag ser att även du kämpar...
    jag kämpar också, gick in i den berömda väggen före jul...
    Hur många gånger har man inte gjort det du gjort, tjatat, beskrivit, berättat och riktigt tagit i och tagit ut sig och så fattar de ingenting!!!
    Det är så energitömmande...
    Men ni båda, ska ha en eloge!
    Ni är fantastiskt duktiga och verkar var härliga tjejer!
    Jag tror på er...
    Mvh Kin@

    SvaraRadera