ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

onsdag 16 mars 2011

Mormor

Har i flera veckor av och till drömt om min mormor. Bara vackra drömmar där jag varit med henne. Igår då jag pratade med min kusin berättade jag det och hon påminde mig om att det i dagarna var 9 år sen hon dog. Hon själv berättade om en kvinna som tackat henne en gång och tog hennes händer. En stöt gick genom hennes kropp för de var som om det varit mormors händer. Lika lena och mjuka. Jag minns också hennes händer, som en nyfödds mjuka hud. Jag sa det en gång till henne. Minns även när hon var sjuk och jag satt med henne i soffan och höll hennes friska hand. Jag kan känna fortfarande hur de kändes.

Jag och samma kusin brukade säga att hon skulle leva i hundra år. Hon själv sa att hon ville gå ut i skogen och dö under en gran. Och hon sa alltid; "stinta" till en. När jag vaknar efter att fått träffa min mormor i mina drömmar under natten vaknar jag aldrig med sorg. Jag vaknar alltid med glädje i hjärtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar