ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

onsdag 23 februari 2011

Yrvädret har vaknat!

Jag måste vara drömmarnas kung.. Eller ja, drottning då. Jag drömmer konstant på nätterna känns det som. Jag vaknar som efter varje drömcykel, är nog därför jag kommer ihåg. Första rundan handlade om min vän Linda. Vi jobbar på samma jobb. Som kom hem till mig en morgon. Efter en stund började hon gråta och jag gav henne en kram. Och tänkte "hennes pojkvän har nog gjort slut, stackarn". Men så piper männskan fram "jag är rädd för att få magsjuka". Jag fick det inte riktigt att gå ihop, eftersom vi jobbar på ett jobb där patienterna skiter och spyr till höger och vänster. Men så var det ju också en dröm!

Idag fick är M hemma och vabbar. Igår när han kom hem däckade jag i soffan. Sen somnade jag om på kvällen och sov 11 timmar och vaknade kl 8. Idag måste jag hämta ut medicin, eftersom jag tog den sista imorse. Att vara förutseende, är nåt jag har svårt för att vara. Sen ska jag handla. Mjölkmonstren har slut på mjölk.

Jag sitter i soffan utan byxor. Och suger på en snus. Döttrarna leker. Jag frågar om H är muslim. Hon säger att hon inte vet vad det är. Men jag anser att min fråga var helt relevant med tanke på synen jag möttes av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar