ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

måndag 28 februari 2011

En måndagkväll

Sitter här och dricker nyponsoppa med mandelbiskvier på februari månads sista kväll. Har inte ätit det sen jag var barn tror jag. Då var det varm med glass och jag avskydde sörjan som blev av blandad soppa och glass. Men biskvierna är lika goda som jag minns dom!


Ikväll blandas nyponsoppan med en räkning istället för glass. Jag kommer ihåg att betala räkningen för min sjukhusvistelse och berättar det stolt för M.


Det känns lite surt att behöva betala, men försöker se det positiva i det. Att det är en lyx att kunna få vård för ynka 80 kr/dygn i Sverige. Så jag betalar nog ändå min faktura med glädje ikväll. Med samma glädje som jag återupptäcker ett barndomsminne.


God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar