ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

måndag 28 februari 2011

Dr psyk

Kl 11 idag hade jag tid hos en doktor. Går ej att utvärdera medicinen än så jag vet inte riktigt vad tiden var till för. Kanske som kompensation för att jag förra vändan inte fick träffa en läkare mer än en gång. Eller kanske för att de ska kunna komma närmre att veta var min problematik ligger.

Jag pratade på massor och doktorn med. Jag fick inte säga "vet inte". Vilket sades flera gånger. Som på automatik. Sen kom vi fram till vad jag redan vet egentligen. Att jag är som ett barn. Med det menas att jag har en vid syn på människor och världen. Tar in allt och försöker processa. Han tyckte jag hade en stor utstrålning och uttalade ofta att jag var intressant. Vilket jag tror på eftersom han sa att vi skulle haft ännu mer tid. Ändå när vi slutade hade han dragit ut på tiden, över sin lunch, med 25 minuter.

Vi pratade mycket och ibland fick han stoppa mig för jag pratade så mycket att jag glömde lyssna. Men även fast jag kände mig relativt med så kan jag inte riktigt minnas egentligen vad samtalet utmynnade i. Men det kommer nog.

Har legat i soffan resten av dagen. Därför jag har fruktansvärt ont i magen och mår illa. Har fått i mig en halv risifrutti idag. Men trots det så är det en bra dag. För idag har jag sol i sinnet. Vilket doktorn tydligen såg för enligt honom lyste det ur mina ögon. Trots att jag nyss hoppat ur sängen, dragit på mig endast en huvtröja och byxor. Inte kammat håret eller sminkat mig. Jag tar det till mig, ska inte analysera sönder det till nåt. Inte idag iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar