ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

fredag 11 november 2011

Vakna på natten...

Det kan ju vara sådär halvroligt. Direkt när jag slår upp ögonen kommer tiotusen tankar upp. Borde jag inte ha en anatomisk kudde, ja imorgon bäddar jag nog sängen, undra hur trångt det skulle vara om vi sov i en liten säng, borde vi inte ha ekbord nere istället, det skulle ge mer värme, mysigt med värmeljus, tur det blev höst ändå... Allt inom loppet av typ 2 sekunder. Och så är ekorrhjulet igång.

Men så är väl alla? Alla tänker väl direkt då de slår upp ögonen, det går ju liksom inte att INTE tänka. Det är svårt att värdera son egen hjärna, då man tänker som man alltid tänkt. Men nu när jag höjt medicinen, märker jag något mer hur jag är utan då den går ur. Även om jag analyserar givetvis i tusen tankebanor kring det med.

Dumt att lägga sig och pilla med mobilen kanske, men när man varit vaken en stund orkar man inte mer och måste göra nåt. Nu ska jag försöka lägga bort den och hoppas på att jag kan styra tankarna lite. Jag har ett barn på vardera sidan också, som smugit sig hit under natten. Så jag passar på att gosa med dom, det är ganska rogivande. Att tanka kärlek!

God natt och god morgon på er!

1 kommentar:

  1. Haha, det där med att INTE TÄNKA måste vara ett skämt. Ibland frågar jag Petter vad han tänker på "inget" svarar han. Vadå inget?! Klart man tänker på nånting. Typ, skönt att sitta här. Väggen är vit, varför är den vit? Undra vad som är på tv ikväll? Inte vet jag, men nånting tänker man ju på!! I alla fall om man heter Anna & Micaela. :) Men det kan ibland vara bra att tänka också, fast det är ju både och.

    SvaraRadera