ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

måndag 26 september 2011

Målarverkstad

Jag har målat N.

Skulle ta en bild på hur hon såg ut idag, men den spjuvern stod aldrig still.

Det här är jag, jag trodde det var mina fräknar, men jag har fått vattkoppor säger N.

Den 5 oktober ska jag gå på föreläsning med Maria Andersson här i Umeå. Hon har ju själv ADHD och fokuserar mycket på flickor med både ADHD och ADD. Det blir intressant. Det är även reducerat pris för de som själv har diagnos eller en anhörig.

Delar ur föreläsningen

  • Senaste Forskningen kring flickor med AD/HD
  • Skillnaden på flickor och pojkar vid AD/HD
  • Identifiera flickor svårigheter (Symtom bild)
  • Den Aktiva flickan AD/HD och den passiva flickan ADD
  • Pedagogiska tips och strategier för en ADHD vänlig skolmiljö
  • Vikten av rätt bemötande


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar