ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

torsdag 31 mars 2011

Jag och sopgubbarna

Idag när jag skulle åka på mitt möte, så kom sopbilen och ställde sig bredvid vårt garage precis när jag höll på backa ut. Så det var stressande, men jag hann iallafall backa ut. Men sen ställde de sig helt för och jag fick springa runt för att stänga porten och sen gick jag tillbaka till bilen och mötte en kille med pilotbrillor och såg säkert måttligt road ut när jag spände blicken i honom. Som tur var kunde jag köra ut från parkeringen då det var tomt på två rutor mittemot varandra. Jag var dessutom som vanligt ute i sista sekund, så jag var redan stressad.

Som tur var, var det även samma incident som fick mig på bättre humör då jag kom hem igen. En lapp som stack fram bakom nummerbrickan på garageporten. Så istället för att kliva in genom dörren och vara ledsen hade lappen gett mig ett gott skratt som bröt tankegångarna.


Ett bevis på att en dålig sak ibland kan komma med en twist som i slutändan blir till något bra, precis när det behövdes!

1 kommentar:

  1. Hihi! Den där blicken måste ha gjort susen den! ;-) Kramar!

    SvaraRadera