ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

måndag 21 februari 2011

Jag är imponerad!

Jag har då aldrig haft så många besökare någon gång då jag bloggat. Jag fick lite ångest efter jag spontanstartat bloggen och tänkte att jag kanske skrev för mycket. Men jag står för det jag skriver så jag bestämde att det var bra. Det är ju jag som skriver och kan välja vid varje inlägg att skriva vad jag vill. En kommentar vore trevlig förresten. Även negativa mottages och läses, även om de inte tas större notis vid.

Jag kom på efter förra inlägget att jag lovat att gå ut med svägerskans valp. Han fick gå ut och kissa bara. Sen lyckades jag styra upp diskbänken.. Sen tog jag lill-krut och gick på dagis. Stundtals fick jag dra i valpstackarn, stundtals så sprang vi! Och barnen har aldrig klätt sig så snabbt som när de såg att hunden var med. Det blev som en win-win situation. Jag fick hem tre barn och en liten valp och det gick som smort. Brevet kom i brevlådan också.

Jag har kommit fram till att dagen ändå varit ganska produktiv. Jag måste anpassa mig till den nya situationen lite tror jag. Och jag är nöjd med det jag fick gjort och struntar i det som inte blev gjort. Det kommer en dag imorgon också, det är ju det som är det fiffiga.

Nu dags för propavan. Snoozade en gång. Det är fortfarande tråkigt, men sova måste man. Rutiner är ju egentligen vad som är min läxa nu skulle man kunna säga. Det tar tid att acceptera det, att det behövs då jag är så dålig på det. Och det är ju så tråkigt!

Lill-Krut. Han har en liten rynkboll, en söt rynkboll!

2 kommentarer:

  1. Vi börja skriva lister på vem som gör mest på dagarna, jag tro du har en stor chans att vinna.. varje dag! :P

    SvaraRadera
  2. Du är så bra Anna! Svägerska tackar för hjälpen och tipsar om allt man får låna hårbollen när man vill för promenader ;)

    SvaraRadera