ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

tisdag 22 februari 2011

Fy för magsjuka

N var slö  imorse,men eftersom hon inte hade kräkts på 3 dygn så kunde jag inte tro att det var magsjuka. Men rätt vad det var så spydde hon i soffan. Och resten av barnen är hemma för magsjukan bara går runt på dagis. Här har vi nu haft den 4 gånger på några veckor. Lillan 2 gånger och nu N 2 gånger. Stora H fick börja styra upp lite frukost medan jag torkade spya. Jag tipsade även dagis om att det kan ju vara bra att tvätta händerna innan frukost. Kan ju inte bara va vi föräldrar som ska ta vårt ansvar för att minska smittspridning.

Jag fick sms av Catta, som skulle besöka mig. Konstigt nog ville hon inte bli bjuden på kräksjuka. Istället blev dagen till filmmys.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar