ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

lördag 5 november 2011

Det snurrar i min skalle...

Mycket just nu. Det får mig att kunna sova alldeles för mycket och ännu mera om jag fick. Det får mig att ta till mat, vilket känns jättejobbigt eftersom jag inte vill det. Jag försöker att hitta vägar kring det som får mig att sätta stopp. Att klara av att reda ut det som bankar omkring i huvudet istället för att destruktivt äta.

Försöker samtidigt tvinga in mig i rutinerna igen, då det föll eftersom jag åkte till Malmö. Det blir som att komma hem och börja om att skriva på ett blankt blad, även om det förhoppningsvis inte riktigt blir som att börja om helt. Försöker även träna på att ta tag i saker på en gång istället för att skjuta upp dom, allt ifrån vardagssaker till nytillkomna saker som t.ex. ett brev. Det jag inte fått till denna vecka är brevet till försäkringskassan för att beskriva varför jag inte kan jobba. Och ett brev till min a-kassa. Vet inte var jag ska börja, la bort det då jag stirrat på det ett tag. Dumt, eftersom jag vill ha pengar, då jag inte fått ett ruttet öre denna månad. Psykologen måste hjälpa mig, få till en början. Har inte kunnat fått in en enda rad här heller, har som vanligt en massa tankar som jag velat skriva om men inte kommit längre än dit. Inte ens haft orken att börja skriva.

Nu ska jag göra strunt en stund, är ensam inne och har skurat köket, städat undan efter lunchen, startat diskmaskinen och hängt tvätt. Det är rätt bra tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar