ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

tisdag 11 oktober 2011

Hur har dagen varit idag då?

Imorse var jag som tidigare dagar så trött, att jag inte förstod hur jag skulle genomlida dagen. Men efter att suttit fast vid datorn en stund på förmiddagen så fortsatte jag tvätta. Och tvätta och vika och hänga. Jag blev så less på att tvätten är ett sånt stort problem att jag lyckades få in flera baljor tvätt in i garderoben.

Det har nog sjunkit in och bearbetats nu. Så motivationen kom helt plötsligt. Så idag har jag skrivit om och funderat ut ett enkelt tvättschema. Det kan inte bara stå att jag SKA tvätta. Det måste stå hur och i vilken ordning och när på dagen vad sker. Men nu har tanken hunnit ifatt och jag tror detta kommer fungera. Kanske vissa ändringar kommer behövas, men nu lägger jag allt fokus på tvätten ett tag. Måste acceptera att jag bara klarar av ett område i taget. Även fast så mycket annat är kaos. Funderar dock lite på hur lång tid det kan tänkas ta, hur länge borde det ta, hur länge förväntar andra att jag ska ta på mig för att fixa detta? De vanliga tankarna. Men nu är det JAG, jag måste försöka trycka undan dessa störande tankar och fokusera på att jag vill få detta att fungera. För min skull. Inte för att hamna inom någon mall för vad man bör klara på en viss tid.


Jag börjar känna att jag bara skriver om tråkiga rutiner, negativa saker kring ett funktionshinder och verkar allmänt negativ själv. men så är det inte. Snart kommer ett inlägg om det positiva med mig och min ADD. Men sen är det ju de jobbigaste sakerna och de viktiga sakerna att diskutera som jag främst får lust att blogga om. När något faktiskt fungerar har jag mindre behov av att avreagera mig genom att skriva.

Jo, just de.. dagen har varit bra. Trots skitmycket tvätt. För jag blev motiverad och det gjorde mig glad och jag kände mig värdefull. Idag är jag värdefull både i handling och tanke, vilken grej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar