ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

onsdag 12 oktober 2011

Det stora och öppna ADHD-hjärtat



Bär ett hjärta runt halsen med texten ADHD. Det är det danska Pilgrim som designat det. Hjärtat står för det stora, öppna hjärta människor med ADHD har. Öppnar man hjärtat finns tre symboler och en kedja inuti. Fågeln står för frihet och valdes av chefsdesignern Birte Markvards, vars son har ADHD. Modellen Lykke May Andersen, som själv har ADHD, tycker lycka för henne innebär att känna sig hemma i sitt eget liv och valde fyrklövern. Trädet symboliserar att ADHD finns i alla åldrar och valdes av ADHD-föreningen. Med hjärtat på läderrem och en medföljande kedja kan man välja att bära symbolerna precis som man själv vill. För mig betyder smycket att jag ständigt har en påminnelse runt halsen som kan ge mig motivation. Det betyder även att, för de som lägger märke till det, få möjligheten att berätta vad ADHD egentligen innebär. De flesta jag pratar med har helt fel kunskap. Sen tycker jag ju såklart också att det är riktigt fint.

Finns att beställa på Attentions hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar