ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

tisdag 27 september 2011

Mitt virriga jag

Ska till en kompis och hämta min cykel. Kommer på att jag måste hänga tvätt först. Börjar hänga då N kommer och vill ha tänderna borstade. Går och borstar hennes tänder. Ska åka ock börjar leta snusdosan. Då ropar M och frågar om tvätten är färdighängd. Kommer då på att det är den ju inte. Men han säger att han gör det. Går och ska ta nycklarna, men kommer på innan jag hinner ta ut dem ur skåpet att ta på mig jackan eftersom nycklarna ska läggas i fickan. Går. När jag nästan är framme kommer jag på att jag glömt snusdosa och nycklar. Utan nycklar kan jag inte ta hem cykeln. Nu var det irriterande, men skulle ändå hälsa på samtidigt. Skrattar åt hur jag är. Men när man är stressad, har bråttom och måste ha med vissa saker... Då skrattar man inte. Och tänk er att ni vimsar runt såhär hela dagarna. Och ökar det vid stressade situationer. Då stänger jag av. Eller försöker göra allt, men får inget gjort. Då har ni fått en liten glimt i hur mitt liv är iallafall....

1 kommentar:

  1. haha, känner igen mig där! men man skrattar liksom efteråt..inte mitt i det precis som du skrev.;)

    SvaraRadera