ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

torsdag 3 mars 2011

Idag är jag däckad

Efter några dagar då jag varit lite piggare så har jag gjort lite mer. Men jag har ändå inte riktigt speedat iväg. Det började med att propavanet inte tog igårkväll som det gjort bra ändå oftast. Men somnade ändå vid tolv. Sen har jag varit stenad hela natten. Och tog mig upp vid åtta. Åt frukost och sen var det helt enkelt soffan. Sen låg jag som död där, trots tappra försök att väcka mig. Men det går bara inte såna gånger. Men kl 11 ringde det från Dolt nummer, så då blev det ett abrupt uppvaknande.

Så jag tog med barnen och lill-valpen Krut ut på en promenad för annars hade jag somnat om. Det är tråkigt att inte veta hur jag ska göra för att hushålla med min energi. Och det är tråkigt att jag ens måste göra det. Nu har det dock varit barn hemma konstant och då blir jag trött av allt ljud. För jag har som sagt inte gjort så jättemycket under dessa dagar, även om jag gjort lite mer.

Promenaden var iallafall härlig. Barnen gick varann på nerverna så det var bra att ta med dom. Även om jag gärna gått lite snabbare. Nu spelar barnen spel, nu är de kompisar igen. Luft och sol kan vara som medicin det med. Dagen fortsätter ändå i trötthetens tecken, men nu kan jag åtminstone hålla mig vaken.

H plockar påskris...

...medan N plockar blommor...

...Krut vill gärna dela pinnarna...

... och är nöjd då han får va med och bära!

Så härligt med barns fantasi. Det ser inte en hög med tråkigt och onödigt skräp, de ser blommor och påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar