ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

ADHD/ADD - Det osynliga funktionshindret

fredag 25 februari 2011

Fredagsmys

Oj, vad trött jag var i eftermiddag. Jag blir alltid trött i huvudet efter att varit hos psykologen. Sen har det ändå varit en ganska lugn dag. Men jag ville mer än jag orkade. Vara sugen på tacos och besök, men orkade inte åka och handla och tanken på fler röster i huset kändes jobbigt. Så M åkte och tog med sig lillan. De stora barnen var uppe och lekte under hela tiden han var borta.

Så när kl slog 18 så var svågern med dotter här och åt med oss, eftersom jag åter kände att jag orkade prata med någon och engagera hjärncellerna lite. Men visst är det tråkigt då man ändå har viljan, men inte orken. Och nu är jag ändå "bara" hemma. Men nu är det helg. Och nu ska analyserna kring livet och dess tråkighet inte finnas. Det får återtas på måndag igen då jag har fått ett återbesök hos Dr Psyk.

Tre kusiner och ett rosa Nintendo-DS är väldigt intressant.

Efter middagen låg lillan i sängen med mig och åt välling. Sen låg vi kvar och gosade ett tag. Varje gång jag lyfte huvudet drog hon det tillbaka mot sitt med armarna hårt kring min hals. Jag passade på att bli kramad och känna kärleken från en ettåring till sin mamma!

Sen avnjöts frukt och marsmallows i chokladfondue så jag blev kräkmätt. En favort i repris som jag fick på Östermalm förra fredagen. Helgen har börjat bra ändå trots allt. Nu blir det skräckfilm med handling i Borgvattnet!

2 kommentarer:

  1. Tack för att du ger min lilla familj mat då mamman i huser arbetar! Kram!

    SvaraRadera
  2. Härligt med fredagsmys! Jag såg den där filmen i torsdags, höll på att skrika halsen av mig.. Roligast var när de sa Hammerdal och uttalade det på fel sätt. Kunde de inte researchat till det rätt :P PussoKram

    SvaraRadera